Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Fam.

01 Augustus 2014 | Sri Lanka, Negombo

Gisteren, dag 2 zaten we om 07:15 aan het heerlijke ontbijt met gekookt eitje, wat verzorgd was door Sampath. Om 8 uur haalde Channa ons op om naar de boot te brengen, waar we om 08:15 in stapten. We gingen varen over ' t kanaal...erg mooi en heel wat varanen gezien en kingfishers, oftewel ijsvogels.
Na 2 uur varen kwamen we terug en werden we weer naar Louis' huis teruggebracht alwaar de kinderen in het zwembad doken. 's Middags heerlijk gegeten, Niels nam een grote visschotel met gamba's, kreeft en krab en wij aten ook allemaal wat lekkers. Erna terug voor weer een zwempartij met zijn allen en toen vielen Michel en ik voor een powernap in slaap. In de avond heerlijk gegeten bij Lords en erna naar Serendib voor een borreltje voor het slapen gaan, de personeelsleden van daar herkenden mij en was leuk om er weer even naarlingen te gaan.
Rond 23 uur 'thuis' en van slaapkamer geruild met de kinderen, omdat ik het bed daar beter vond liggen voor ons. Al snel in diepe slaap tot vanochtend 8 uur want vandaag stond een tuk-tuk trip op het programma.

Er waren twee tuk-tuks, de kinderen in eentje en wij in eentje, we hebben tot 13 uur rondgereden, onder andere naar Chilaw waar we naar de lokale vismarkt zijn gegaan, leuk om overheen te lopen. Naar een hindoe tempel, waar ik een doek te leen kreeg om om te doen want ik had een te korte broek aan. We doneerden daar wat roepies en werden toen omgeroepen over het terrein met een woord van dank.
Verder langs de weg wat yellow coconut sap gedronken en het vruchtvlees gegeten en mango's, papaya's en meloen gekocht.
Weer thuisgekomen gingen de kinderen zwemmen tot en na 5 minuten een mega stortbui naar beneden kwam. Toen die wat minder werd zijn ze gewoon lekker in de regen gaan zwemmen.

Morgen een dagje rust en zondag weer op pad, dan gaan we naar de lokale vismarkt van Negombo en naar de bazaar.

We genieten volop, nu al en zijn ook al gevonden door de muggen...