Rondreis dag 1 - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu Rondreis dag 1 - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu

Rondreis dag 1

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Fam.

04 Augustus 2014 | Sri Lanka, Mirissa South

Na onze spullen ingepakt te hebben vertrekken we richting Mirissa. Om net iets na half 9 rijden we weg. Lekker binnendoor zodat er onderweg genoeg te zien valt en niet over de nieuwe snelweg.
Volgens Michel die regelmatig met z'n neus op het dashboard zit kan het niet anders dan dat de remschijven slijten als gekken.
Tussendoor een heerlijke Italiaanse koffie met brownie op waarna we hobbelend langs rijstvelden verder reden.

12:15 Uur komen we bij de schildpadden opvang, we houden er schildpadjes van 1 dag tot 2 maanden oud vast, wat schattig. Als ze groot genoeg zijn worden ze in zee vrij gelaten. Deze opvang is in 2004 weggespoeld door de tsunami en heeft zichzelf weer kunnen herpakken door giften van donateurs.

Nilwala stoppen we voor een boottrip. Onderweg zien we prachtige mangroven, een varaan en krokodillen. In dit gebied zijn allemaal kleine eilandjes. Op één van deze eilandjes woont een gezin met drie kinderen. De vader maakt cinnamon oil en dakbedekking van palmbladeren. We zien hun huisje en erna gaan we naar een eilandje met een boeddhistische tempel. De jongens mogen beiden de boot besturen wat natuurlijk erg cool is.
Nadat we daar klaar waren reden we naar een mijn waar ze stenen opgraven en deze verwerken tot mooie sieraden. Ze vinden er oa amethisten.

Rond 16 uur gaan we lunchen in Hikkaduwa.
Erna rijden we door naar Galle waar we bij het fort van Galle, gemaakt door nederlanders de zonsondergang aanschouwen.
Rochan zette ons af zodat we alleen konden kijken en als we klaar waren zouden we naar de bus terug lopen, dit duurde doordat het al donker werd wat langer, we waren verdwaald en liepen ineens buiten het fort.
Rond 19 uur konden we naar het hotel wat ook nog wat tijd in beslag nam. Morgen worden we om 6 uur opgehaald om blue wales te gaan spotten op zee, hopen we.
In het hotel aangekomen hebben we twee prachtige kamers (1 kamer tussen die van ons en de kinderen) wegaan er om 20:30 dineren en daarna lekker met een flesje wijn naar de kamers om de kinderen te laten douchen. Morgen wederom een update want we blijven hier twee nachten.

• 04 Augustus 2014 - 19:22

Bianca Van Delft:

Wat een avontuur leuk

• 04 Augustus 2014 - 20:36

Sandra:

Geweldig. Wat maken jullie een hoop mee.

• 04 Augustus 2014 - 20:36

Sandra:

Geweldig. Wat maken jullie een hoop mee.