Lagune en Dutch Welcome Village - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu Lagune en Dutch Welcome Village - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fam. Storm - WaarBenJij.nu

Lagune en Dutch Welcome Village

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Fam.

19 Augustus 2014 | Sri Lanka, Negombo

Gisteren zijn we gaan varen op de lagune in Negombo, wat een rust en prachtige natuur. Inhad het al twee keer eerder gedaan maar nu gezellig met elkaar. Verschillende varanen gezien, vlinders, ijsvogels en vissers.

Vandaag gingen we naar het Dutch Welcome Village voor oudere daklozen die er een onderdak krijgen. Twee jaar geleden is Herman Steur overleden, een Nederlandse man die het heeft opgezet. Allemaal benamingen van bekende Hollanders of straatnamen. De kinderen waren onder de indruk van de mensen die er wonen en zelfs de dementerenden deed hen wat. Het ziet er nu het onder een nieuwe bestuurder valt in en in triest uit.
Je zou zo graag iets willen doen aan de omstandigheden waarin deze mensen leven, alleen zij vinden het goed, ze hadden notabene niets.

Morgen Michel en de kinderen laten zien waar ik heb lesgegeven in het Nightingale Nursingcentre en hopelijk Mrs Perera en enkele bewoners en mensen die er werken ontmoeten.